luni, 26 aprilie 2010

Ameţitor...

În ultimele zile m-am simţit ameţitor... Poate nu este chiar cel mai potrivit cuvânt dar e primul care mi-a trecut prin cap şi, măcar cu aproximaţie, descrie ce trăiesc de câteva zile.

Sâmbătă dimineaţă, dimineaţă pentru mine, nu pentru oricine, mai exact pe la prânz m-am trezit că fac înşirate două gesturi care trădau neatenţie faţă de prezent şi atenţie faţă de unele gânduri care mă gândeau gândindu-mă... La prânz deci m-am surprins luând, din pură neatenţie, metroul în sens invers iar câteva minute mai târziu m-am trezit încercând să cobor pe scara rulantă de urcare... Mai târziu uitasem de o factură care trebuia plătită aşa că m-am întors jumătate de staţie de tramvai pentru a rezolva problema.

Au urmat ore de stat la aer şi la taifas, apoi somn iar a doua zi...

A doua zi a stat sub semnul incertitudinii şi s-a încheiat la fel... De dimineaţă până pe la 14:00 s-au tot schimbat modificările încât ajunsesem să cred că se va termina prost... Până la urmă întâmplarea a făcut să iasă destul de bine. Aceiaşi întâmplare m-a făcut să achiziţionez o chestie care nu era prevăzută în bugetul pe luna aprilie. Se pare că am făcut şi o alegere oarecum proastă pentru că nu m-am informat suficient înainte... Totuşi, mai bună sau mai proastă, e alegerea mea şi mi-o asum. La fel, îmi asum şi dezechilibrarea pe termen scurt a bugetului. Probabil voi reuşi să găsesc formele potrivite de reacţie astfel încât neaşteptatul să nu se transforme în neplăcut.

Iar seara, după 5 ore şi jumătate în care nu controlasem aproape nimic, lăsându-mă pur şi simplu în voia prezentului, mă trezesc din nou dezorientat de perceputa inconsecvenţă dintre cuvânt (aproape deloc plăcut) şi gest (plăcut). Nu sunt convins că ar trebui să pun mai mare preţ pe gest, pe acţiune decât pe cuvântul care traduce exact sau pe dos un gând.

Nimic nu e ce pare a fi. Cu atât mai mult cu cât pare a fi plăcut şi neplăcut, frumos şi urât, promiţător şi prevestitor de catastrofă în acelaşi timp...

Nu încerca să înţelegi oamenii! N-o să reuşeşti niciodată! :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu