marți, 1 martie 2011

Sunteţi cumva evreu?

Prin natura jobului sunt nevoit să semnez o grămadă de hârtii zilnic. De curând am avut parte de o fază de tot rahatul din partea unui individ pe care, din motive pur profesionale, nu mai vreau să-l favorizez nici în cel mai mărunt mod. Ei bine, acesta părea un individ umil până când m-a convins că nu e decât un şmecher de cel mai jos rang...

-Semnaţi şi asta!
-De ce? Mi-aţi adus ceva?
-Nu. Semnaţi pentru hârtia pe care o să v-o aduc mâine.
-În cazul ăsta semnez mâine. Nu obişnuiesc să semnez ca primarul.
-Sunteţi cumva evreu?

Căteva secunde de tăcere... Îi răspund vag:

-Poate...

Nu sunt prea multe de comentat. Câteva minute mai târziu mi-a părut rău că nu i-am răspuns tot printr-o întrebare: Sunteţi cumva antisemit? Asta pentru că, din felul în care punea problema, am înţeles că din punctul său de vedere este un lucru condamnabil să fii evreu...

Dacă am ajuns la subiectul evrei, îmi aduc aminte de comentariul de la o fotografie dintr-o expoziţie la care am mers cândva cu o amică. Scria acolo: Ce e un evreu? Un om care cântă... E ceva rău în asta?

Pentru a încheia printr-un zâmbet îmi aduc aminte şi o altă fază petrecută în urmă cu nişte ani, poate înainte de acea expoziţie. O colegă de job spune un banc cu evrei (pe care l-am uitat cu desăvârşire) apoi, dându-şi seama că nu ne ştim chiar atât de bine m-a întrebat: Eşti evreu? Probabil intenţiona să-şi ceară scuze dacă i-aş fi spus că sunt...

Apropo! Cum recunoşti un evreu? :)

2 comentarii:

  1. Sincer, nu inteleg ce treaba are evreul din intrebarea idiotului aluia cu cererea lui de a-ti solicita semnatura "in avans" pe o hartie care inca nu exista...
    Semnatura in avans, "ca primaru'" este atribuita primarului, nu evreului, nu esti de acord?

    Cristi

    RăspundețiȘtergere
  2. Iar refuzul de a semna aiurea este specific, după părerea acelui individ, evreului. :)

    Concluzia mea: mai bine evreu decât prost!

    RăspundețiȘtergere