marți, 26 februarie 2013

Zâmbet 5 sau Dâmboviţa oarecum obsesivă

Dâmboviţa (judeţul) a revenit dimineaţă în viaţa mea într-un mod subtil. Două tinere discutau în metrou pe când eu încercam să termin La aniversară (da, mica nuvelă a lui Eminescu). Una spune ceva de două concerte de la Ateneu în care urma să apară (ce mică-i lumea... după Natalia Colotelo Pancec, colega lui Dan Vasilescu din Trupa Acum, mă trezesc cu altă membră a Filarmonicii George Enescu în apropiere). Firesc, îmi amintesc planul pe care îl făcusem în legătură cu concertele simfonice pe care urmează să le ascult la Ateneu. Oare voi respecta planul sau lebedele roz- gălbui mă vor pune în faţa altor provocări?

Cealaltă dă de înţeles că are legătură cu teatrul (sau baletul, nu m-am lămurit exact). În principiu, dorinţa ei este să realizeze un proiect mai vast pe care să-l concretizeze la Teatrul Municipal Târgovişte. Lipsa finanţării şi dificultatea cu care se lucrează cu directorii de teatru din provincie, dispuşi să susţină în special spectacole în care publicul să hăhăie, constituie piedici majore. În plus, având nevoie de un job stabil, ea nu-şi permite să stea 2 luni în Târgovişte pentru a conduce proiectul... Şi aşa se mai pune un băţ în roatele artei...

Dar Târgoviştea nu  mă "vizitează" doar sub aceasta formă...

Pe Facebook, în urmă cu câteva zile, primesc mesaj de la Tănase. Au concert în Târgovişte, La Scriitori... Pentru o secundă m-am gândit că aş putea merge acolo dar lucrurile sunt totuşi un pic mai complicate. Era fain să ajung în sfârşit la Ţapinarii (doar i-am ratat deja de minim două ori pe anul acesta, în Club A şi în Silver Church) dar sunt nevoit să amân momentul revederii.

Cu câteva săptămâni în urmă, într-un articol al lui Gabriel Giurgiu din Dilema veche, era amintită judecătoria din Târgovişte.

Cu nişte ani în urmă, în 2005, am făcut două vizite relativ lungi în judeţul Dâmboviţa. În vară m-am plimbat prin bazinul superior al Ialomiţei, suprapus în bună măsură pe judeţul DB. În primăvară am ajuns în Târgovişte cu bicicleta.

Şi mai în urmă, am cunoscut o femeie din Târgovişte. A generat nişte evenimente interesante faptul că am întâlnit-o.

Cam în aceiaşi perioadă am ascultat pentru prima dată Trooper, în cadrul primei mele vizite în Vama Veche. Actual: în curând, târgoviştenii vor concerta cu noua variantă a Iris-ului în deschidere.

Coborând mai adând în propriul trecut, ajung aproximativ în 1986, la 10 ani. Pe atunci cumpăram un ghid de oraş pentru Târgovişte. Cam în aceiaşi perioadă îmi pica în mână harta turistică a judeţului Dâmboviţa. Prima vizită în judeţ avea să aştepte un pic, cred că până la prima coborâre de la Babele la Peştera, cu familia, după ce ne cazasem la cabana Caraiman. Cât a trecut de atunci nu mai ştiu exact...

Cam asta e povestea mea despre obsedanta Dâmboviţa... Dacă fac o medie a perioadei trecute de la 10 ani până acum, constat că Dâmboviţa mi-a adus multe momente plăcute. Multiplu de zâmbet, aş putea spune...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu