marți, 21 ianuarie 2014

E uşor să o placi (3)



Azi a fost examen de Subcarpaţi... O domnişoară cu un profil un pic urâţel citea în metrou, pe la ora 9:15, în drum spre Piaţa Unirii, din acelaşi volum din care se învăţa şi pe vremea mea... Din faţă fata devenea chiar atrăgătoare. Asta dovedeşte că, văzut din unghiul (ne)potrivit, orice om poate arăta mai mult sau mai puţin (ne)plăcut. Fragmentele marcate cu verde demonstrează că stilul de învăţare se menţine acelaşi deşi au trecut vreo 10 ani între momentul în care dădeam eu cu nasul prin Subcarpaţi şi ziua de azi. Mi-ar plăcea să ştiu că tipa a promovat examenul... După multă vreme în care orice element direct legat de Facultatea de Geografie mă întrista, fata asta mi-a adus un zâmbet care mi-a rămas pe faţă pentru câteva minute.

Mi-am amintit cu ocazia asta de o discuţie de acum câţiva ani în care mi se demonstra că, bazându-te pe elemente transmise verbal sau nonverbal de celălalt, poţi găsi uşor o formulă cu care să începi şi să continui o conversaţie cu (ne)cunoscutul de lângă tine...

Cu şi mai mulţi ani în urmă am fost martorul unui moment interesant pe care cred că abia acum îl înţeleg bine. Eram într-un grup din care majoritatea ne aflam în situaţia de a nu-i cunoaşte pe ceilalţi, fiind puşi la un loc de o idee, nu de faptul că ne-am fi cunoscut şi ne-am fi apreciat înainte. Ei bine, într-un moment în care grupul scăpase de încărcătura semioficială (nu vorbesc de un aspect oficial pentru că acesta nu existase deloc, grupul fiind animat de o doamnă prietenoasă, informată, apreciată datorită intervenţiilor de pe o listă de discuţii pe care ne identificase pe unii dintre noi înainte de a ne propune acea activitate de grup), un tip se adresează unei tipe făcând o afirmaţie destul de hazardată, dat fiind că nu identificam niciun element care să mă facă să cred că se cunosc de mult:

-Ana, eu ştiu ceva despre tine...
-?!?
-Ştiu că îţi place să te îmbraci în roşu

Cred că acest moment a ajutat mult la crearea atmosferei plăcute, amuzante, din seara care a continuat la o bere, într-o cârciumă cu mese de plastic din Grozăveşti, şi în Expirat, club prin care nu obişnuiam să trec decât în serile de luni, când cântau acolo Vampirul şi Supă...

Deci, dacă obişnuieşti să taci gândindu-te că nu ai nimic interesant de transmis, întrebat, apreciat la cei din jur, ai putea încerca să-ţi dezvolţi capacitatea de a observa după care vei constata că există, poate mai mulţi decât crezi, oameni cu care ai ceva în comun...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu