vineri, 30 mai 2014

De ce întrebi?



Probabil vă amintiţi acele prezentări Power Point stupizele în care ţi se sugerează ca, atunci când nu vrei să răspunzi la o întrebare, să întrebi la rândul tău:

De ce întrebi?

Ei bine, gândindu-mă eu că n-ai chef să răspunzi unei întrebări în special atunci când îţi este adresată de o persoană cu care interacţionezi dar care nu-ţi spune mare lucru, sau de o persoană faţă de care simţi chestii amestecate (altfel spus, genul acela de persoană pe care NU O POŢI IDEALIZA nici dacă renunţi la toate convingerile tale despre lume şi viaţă), am găsit azi o altă variantă de non-răspuns:

-Întrebi în calitate de prim ministru sau în calitate de deputat?

Referirea la stilul domnului Ponta de a se raporta la problema Roşia Montană este clară, pentru cei care au participat la eco-protestele din toamna 2013.

Probabil nu este la fel de clară sugestia că poţi alege să nu răspunzi întrebărilor care pot fi puse din cel puţin două motive, minim unul dintre acestea neplăcându-ţi.

Eu aleg uneori să nu răspund întrebărilor puse doar din plictiseală sau de dragul obişnuinţei (cam ca atunci când caşti şi cineva te întreabă dacă ţi-e somn), întrebărilor puse în glumă (în special atunci când sunt supărat), întrebărilor în urma cărora simt că cineva doreşte să mă pună într-o lumină nefavorabilă, întrebărilor care ar putea aduce o schimbare dorită dar sunt absolut convins că nu o vor aduce (ţin minte că, într-o toamnă, discutând cu o gagică care-mi plăcea dar care era scoasă din cu totul alt film decât cel în care joc eu, am preferat să răspund vag când ea a insistat, într-o e-discuţie, să afle dacă mi-ar plăcea să mă f** cu ea).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu