duminică, 5 noiembrie 2017

Dobrogea de Nord, în ultimele zile de vară (6)



Ziua 1 este descrisă aici
Ziua 2 este descrisă aici
Ziua 3 este descrisă aici
Ziua 4 este descrisă aici
Ziua 5 este descrisă aici


ZIUA 6, SÂMBĂTĂ 21 OCTOMBRIE 2017


Aproximativ 7 km mers pe jos


Am cam tremurat peste noapte. Până la urmă am mai pus haine pe mine şi, insistând să tremur, m-am înfăşurat în folia de supravieţuire. Vântul dădea semne că ar bate destul de tare, copacii auzindu-se cam toată noaptea cum se îndoaie. Când ies din cort dau de o ceaţă neprietenoasă. 


Înainte să ies afară mă igienizasem cât de cât cu şerveţele umede, mă parfumasem, îmi schimbasem hainele şi constatasem că, la finalul operaţiunilor, miroseam destul de bine, având încredere că nu le voi muta nasul din loc oamenilor lângă care voi sta în microbuz sau tren. Strâng fără elan, atent totuşi să nu plec spre oraş prea târziu. La 7:42 făceam prima poză a zilei deci e clar că eram de ceva vreme treaz. La 8:35 cortul încă apare în fotografii dar la 9:30 era deja strâns. M-am chinuit să îl usuc cât de cât dar n-am prea avut succes. Avea să înceapă să se usuce abia a doua zi, când l-a întins Daniel pe sârmă, în balcon. 



La 9:23 luam punctul, înainte de plecare. La 10:33 fotografiam troiţa din dreptul indicatorului Mânăstirea Izvorul Tămăduirii 3,5 km, la 10:43 intram în Măcin, în apropierea intersecţiei DN-ului cu str. Viticulturii pe care intrasem spre munte în prima seară. 


La 11:15 mă odihneam din nou pe banca din faţa acelui bloc, la 11:21 treceam pe lângă parcul din faţa Primăriei Măcin, un pic mai târziu eram în autogară şi consultam panourile cu programul microbuzelor. Teoretic urma să am direct de Bucureşti la 15:00 dar o doamnă care a ieşit din clădirea autogării m-a anunţat că am microbuz la 14:30, direct de Bucureşti dar cu schimbare în Brăila.

Mă întorc spre centru, mă opresc la terasa cu covrigi la nişte mici. Nu că aş fi terminat mâncarea din rucsac dar, cumva, simţeam nevoia de micii ăia... Nu ştiu din ce carne erau făcuţi dar s-au dovedit săţioşi şi gustoşi. Dacă adaug că, stând la terasa asta, m-a provocat la discuţii un localnic în vârstă cu discurs destul de plăcut, o să vă daţă seama ce repede a trecut timpul.


Revin în autogară aproape de 14:00. La 14:30 urc în microbuzul Tulcea- Brăila (soferul mă ajută ducându-mi rucsacul până în spaţiul de bagaje al maşinii), admir din goana maşinii locurile prin care călcam pe jos cu câteva zile în urmă, aştept răbdător să ne îmbarcăm pe bac la Smârdan, cobor din microbuz în zona gării Brăila, exact lângă microbuzul cu care urma să continui spre Bucureşti. La 16:00 porneam spre Bucureşti iar de aici nu mai e mare lucru de spus.


Ajuns acasă, stau o vreme la poveşti cu bătrânii apoi trec la somn. Daniel, care a ajuns acasă din Buila dincolo de miezul nopţii, m-a găsit adormit buştean.

CONCLUZII

Vreme extraordinară, parcă puţin prea caldă în timpul zilei. Nopţile cam bătea vântul. Temperaturile dimineţilor, serilor şi nopţilor, în cort, oscilau între 12- 17 grade. Ziua am avut vizibilitate perfectă, excepţie făcând dimineaţa înceţoşată din ziua plecării spre Bucureşti.

Peisajele sunt de multe ori plăcute în partea asta a Dobrogei. Încep să înţeleg oamenii precum cei care au dorit să traverseze Dobrogea de la vest la est, între Dunăre şi Marea Neagră. Din acest punct de vedere, am toate motivele să revin în zonă.

Oamenii locului te pot ignora cu succes (dar fără superioritate), te pot provoca la vorbă, pot face mici gesturi prin care să-ţi fie de folos, te pot ajuta să te orientezi.

Condiţia mea fizică a fost jalnică dar, adaptând planul de acasă la situaţia din teren, pot spune că sunt mulţumit de modul în care am luat contact cu acest colţ din Dobrogea.

Bagajul meu a fost cu vreo 4 kg mai greu decât era neapărat necesar. Am cărat mai multă mâncare (m-am întors acasă cu mai bine de 2 kg) şi mai multe haine (m-am întors cu vreo 2 kg de haine nepurtate) decât aş fi folosit chiar dacă aş fi stat 10 zile plecat, conform planului. Eu, la plecare, aveam 58 kg deci bagajul reprezenta cam 40 % din greutatea mea. La sosire nu am apucat să mă cântăresc.

GPS-ul, resetat înainte de plecare, arată la întoarcere că am parcurs un total de 107 km. Distanţa o presupun exagerată, ţinând cont că s-a pierdut uneori semnalul şi că, în timpul staţionărilor, el făcea roi de puncte şi mărea artificial distanţa.


În rest, GPS-ul raportează aşa:

Total ascent: 1593 m
Total descent: 1612 m
Maximum elevation: 466 m
La minimum elevation rezultatul e clar eronat: -106 m :)
Overall average: 2.5 km/h
Moving time: 41 ore şi 34 minute
 




este descrisă aici

Cheap Offers: http://bit.ly/gadgets_cheap
Ziua 1 este descrisă aici Ziua 2 este descrisă aici Ziua 3 este descrisă aici Ziua 4 este descrisă aici

Cheap Offers: http://bit.ly/gadgets_cheap

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu