duminică, 14 martie 2010

Reţele sociale sau socializarea imaginară...

Nu ştiu alţii cum sunt dar eu... constat că sunt înscris, mai mult sau mai puţin din greşeală, pe mai multe reţele sociale. Uneori mă gândesc că, în acele profile, am liste mai mari sau mai mici de prieteni pe care... nu numai că nu-i cunosc dar, pe unii, nici nu-mi mai aduc aminte cum de i-am cerut sau acceptat în listă. Prin urmare, cu timpul, am dezvoltat ideea ca atunci când îmi creez un nou profil pe undeva să fiu mai atent cu oamenii pe care-i invit sau accept pe lista de prieteni. Fiind eu genul de om care mai degrabă se lasă invitat decât să invite, cred că ultima dată n-am mai transmis nicio invitaţie dar, în schimb, am răspuns invitaţiilor primite.

Studiu de caz: Facebook

23 ianuarie 2010, mă înscriu pentru că un prieten postase conţinut pe care intenţionam să-l vizualizez.

14 martie 2010, am în listă 8 prieteni împărţiţi cam în următoarele categorii:

3 oameni pe care nu i-am întâlnit fizic niciodată dar pe care i-am urmărit sau îi mai urmăresc virtual, urmărirea virtuală funcţionând, pe intervale mai mici sau mai mari de timp, şi dinspre ei spre mine. Unul dintre cei 3 şi-a exprimat cândva dorinţa de a sta de vorbă faţă în faţă dar până acum nu ni s-au oferit portiţele potrivite în program. Toţi 3, într-o perioadă sau alta, au comentat cel puţin odată pe blogul meu (de aici sau de pe wordpress unde am arhivat vechiul blog de pe Yahoo360) în cel mai constructiv stil posibil. Concluzie despre ei? Nu i-am văzut niciodată dar corespund după părerea mea ideii de prieten.

5 oameni pe care i-am întâlnit în viaţa reală de cel puţin 3 ori, oameni cu care în prezent/ cândva comunic/ am comunicat foarte bine, oameni care, într-un fel sau în altul, m-au valorizat.

Cel din cauza căruia mi-am deschis profilul Facebook nu este în prezent în lista de prieteni dar nu este singurul individ pe care cred că sunt îndreptăţit să-l consider prieten aflat în această situaţie. În definitiv, pot exista prietenii şi altfel decât oficializate printr-un profil pe o reţea socială.

Ca o concluzie, pe Facebook am cea mai realistă listă de prieteni şi mă bucur că, în sfârşit, reuşesc să filtrez cu oarecare discernământ în acest domeniu. Mai este de precizat şi că, din câte-mi amintesc, pe Facebook nu am fost pus în situaţia de a rejecta un friend request.

Culmea este că profilul meu de acolo este prea puţin îngrijit dar, cu timpul, s-ar putea să ajungă să mă descrie destul de bine.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu