joi, 6 mai 2010

Folk frate! 2 ani

Aseară, după o zi neplăcută la birou (mi se pare culmea absurdului să-ţi strice ziua un coleg care, ironic, se dă religiozitatea întruchipată) plec devreme din firmă, dau pe acasă, las rucsacul şi, liber, plec spre Iron City.

Fiind deja suficient de cald afară eram odată în plus liber, nesimţind nevoia să pun altă haină peste tricou.

Ajung, clubul era destul de pustiu, până să-nceapă concertul mai era aproape o oră, Ştefan îmi spusese că ajunge mai târziu aşa că am folosit timpul încercând să mă relaxez.

Odată ajuns Ştefan, împreună cu un prieten care mă ţinuse minte deşi ne văzusem doar odată, cu ani în urmă, la cenaclul din Preoteasa (reţinusem împrejurările, nu şi persoana), am devenit trei iar curând am migrat şi am devenit mai mulţi (pe principiul obişnuit cu prietenul prietenului prietenului).

În concert, până pe la 1:30, când m-am retras spre casă, s-au întâmplat câteva chestii interesante. Prima chestie interesantă a venit de la Jonnie care sugera că ideea de Ziua Bărbatului sigur a plecat de la o femeie că altfel nu se explică de ce se organizează în Parcul Copilului. :)

A cântat o grămadă de lume până am plecat. Dintre cei pe care-i cunosc cât de cât sau ceva mai bine i-am văzut/auzit pe Mysha, Teddy, Jonnie (principalii cântăreţi din serile Folk, frate cele de toate miercurile), Nicoleta Pălărie, Alina Manole, Tănase cu Dan Găină, Gâză, Adrian Cristescu, Fram, Dragoş Boeru, Dan Vasilescu, Bodi şi, cu siguranţă, alţi câţiva.

Am auzit pentru prima dată o versiune de Verginica cu muzicuţa lui Dan Vasilescu şi cu pieptănul lui Bodi care se auzea surprinzător de bine.

Am auzit, în varianta Tănase- Găină, Batacanda celor de la Cargo.

Am auzit că te iubesc atât de aşa şi aşa chiar de la Alina Manole care a urcat pe scenă după obişnuita joacă cu Ţi-am luat un inel.

Am văzut câteva persoane care cunosc mult mai bine ca mine ce şi cum cântă Alina Manole realizând coregrafia pentru Am un pitic.

Am auzit o piesă nouă Alina Manole. Mi-am amintit vorbele lui Mysha despre intervenţiile scurte ale Alinei Manole în serile Folk frate (2- 3 piese) din motive pe care el mi le-a explicat dar nu cred că este cazul să le expun aici. Oricum, sunt de părere că Mysha are dreptate.

Dincolo de miezul nopţii, Teddy îl întreba pe Dragoş Boeru dacă ştie o piesă. Ei bine, o ştia! Spre foarte plăcuta mea surpriză, s-a cântat M-a vrăjit o stea, o piesă pe care nu o auzisem până acum live dar care, cu vreo 7 ani în urmă, m-a obsedat o vară întreagă. A fost unul dintre momentele în care, deşi ajunsesem în club apăsat de mizeriile de peste zi, chiar m-am bucurat.

Alte surprize plăcute au fost preluările din Tudor Gheorghe şi Emeric Imre (Nebun de alb şi Bună varianta rea, în varianta cu text încurcat marca Teddy) alături de alte piese pe care publicul a putut cânta alături de omuleţii de pe scenă.

Tănase, în afara recitalului fain, am sesizat că s-a distrat bine la aniversarea Folk Frate, el fiind unul dintre cei care au îmbunătăţit atmosfera serii.

A existat şi un moment în care a fost pomenit M.I.S.H.U. Călian care ar spune, când cântă o piesă pe care ar trebui s-o cunoască toată lumea, ceva de genul cine nu ştie piesa asta mă-sa e tractorist! :D

Când am ieşit din club altă plăcută surpriză! Mă trezesc că mă strigă Ioana. N-am apucat să-i mulţumesc aseară dar îi mulţumesc acum pentru link-ul către devirusare.com pe care mi l-a trimis zilele trecute. Ajutându-mă de instrucţiunile de acolo am mai detectat câteva rămăşiţe de troian. Acum sper să fi scăpat definitiv de virusul "adoptat" vineri seară.

Poate ar mai fi şi alte lucruri plăcute de spus dar... starea de Iron City e deja de mult uitată... Acum sunt din nou trist şi îngrijorat. :(

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu