joi, 25 noiembrie 2010

Alte mărunţişuri ale zilelor din urmă...

Nu ştiu cum s-a făcut de am aflat şi anul acesta de concursul de intrare în magistratură. M-a tentat să trec prin locul unde văzusem listele anul trecut, sau poate în alt an, şi să verific dacă găsesc pe cineva pe listele de admişi sau respinşi... Mi s-a spus cândva de ce, din punct de vedere financiar, este o bună afacere să intri în magistratură... Pănă la urmă mi-am văzut de viaţa mea şi am lăsat să treacă acea ştire.

Un document pe care cineva se grăbea să şi-l xeroxeze cu gând să-l folosească în caz că cineva îi va solicita o chestie care să contrazică documentul. Avusesem şi eu intenţia să copiez dar mi-am dat seama că fără o anume semnătură, copia mea nu ar fi avut nicio valoare. Persoana care nu-şi dăduse seama de asta este genul de om cu studii, tone de certificări, salariu de două ori cât al meu, viaţă de familie, ceva noroc... Totuşi, i s-a atras într-un mod subtil atenţia că tot prost rămâne... Aş putea să mă bucur şi să dau din coadă constatând că, cel puţin din când în când, sunt mai isteţ decât deştepţii cu diplomă...

O discuţie destul de relaxată despre un om care va deveni în curând dublutătic. Cică omul este stresat pentru că prin al doilea copil gradul de dificultate al vieţii sale va creşte... Am sugerat că omul a ales să aibă un al doilea copil atâta timp cât, după ştiinţa mea, acesta nu se va naşte din ciocul berzei sau din incestul luminii cu amurgul...

Altă discuţie, la fel de relaxată.
-Colectăm date de tipul x şi... am aflat acum că este preferabil să facem asta după îndeplinirea unor proceduri.
-Bănuiam asta pentru că am văzut în diverse situaţii referiri la această procedură.
-Uite că eu nu ştiam. Tu... ai ţinut pentru tine.
-Da. Pentru că oricum nu m-ar fi ascultat nimeni.
-Ai dreptate. Acum s-a aflat asta dintr-o gură autorizată aşa că vorbele au altă greutate.
-Oricum, eu doar bănuiam, nu am avut curiozitatea să şi citesc legislaţia pe tema asta.
-Uite că eu nu citisem deloc. Şi când te gândeşti că te apucasei de geografie...
-Da, mă apucasem. Şi regret din ce în ce mai puţin că nu am dus-o la capăt. Mă gândesc acum la alt drum dar... poate că e târziu deja pentru un astfel de pas.
-Nu-i târziu. Poate să-ţi folosească şi la 60 de ani.
-Posibil. Oricum, acum mă gândesc la un domeniu din care să iasă şi ceva bani. Dar înainte de a ajunge să-i câştig trebuie să plătesc şi... nu am resursele necesare...

Uneori am senzaţia că sunt singurul deştept fără diplomă din ţara asta... Şi din lipsă de diplomă uite că încă mă bălăcesc în mocirlă... Ar fi plăcut să vină şi vremuri mai bune...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu