marți, 4 februarie 2014

Echo



Ai trăit câteva relaţii care, într-un fel sau altul, s-au dovedit nepotrivite pentru tine? Atunci citeşte mai departe... S-ar putea să înţelegi cum ai ajuns să te implici în acele relaţii...

-------------------------------------

(...)

Mie să-mi spui cu ce pot să te ajut...

(Dintr-o convorbire telefonică purtată în apropierea mea)

Ceva mai târziu:

-Ieşiţi afară cu ţigările! Eu fumez afară dar, dacă miroase a fum în încăpere, daţi vina pe mine.
-Deci te deranjează că se dă vina pe tine, nu că miroase a fum. În definitiv eşti fumătoare...
-Ba să şti că mă deranjează şi fumul. Dar cel mai mult mă deranjează că TU, nefumător, eşti obligat să suporţi fumul lor.
-Lasă baltă ideea asta. Nu mai cred de mult că toţi cei din jur sunt interesaţi de soarta mea...

Uite cum identifică omul o personalitate tip Echo, subtip al narcisismului... Cu sau fără voia lor, poartă-le de grijă pentru a-ţi salva autostima... Nu despre asta vorbeam în postarea precedentă, despre victimele strategiilor de vânzări aplicate în cerşetorie? Apropo! Bătrâna era la locul ei şi azi dimineaţă...

Asta pică cumva în opoziţie cu modul în care gândeam eu acum mulţi ani, într-un context care, cu timpul, devenise critic. Deşi acum vreo 4 ani, bazându-mă pe cunoaştere vagă a conceptului de narcisism, mă opuneam celui care mă încadra în rândul narcisiştilor, am ajuns azi să aflu ce sens avea reorganizarea cognitivă care mi se sugera în legătură cu acel context critic. Cam criptat paragraful, nu-i aşa? Poate revin la subiect cu altă ocazie...

Da, într-o oarecare măsură mă lupt şi eu cu narcisismul. Momentan mă aflu la momentul conştientizării, cu şanse destul de mici de a trece la experimentarea unor tipuri noi de relaţie. Chiar dacă nu mă va face să găsesc femeia potrivită, cartea lui Alon Gratch, Dacă dragostea ar putea gândi, mă ajută să aflu despre mine chestii pe care nu le conştientizasem până acum...

Şi când te gândeşti că, din modelele descrise de Gratch, eu eram convins că am accesat mai degrabă dragostea unilaterală...

Cartea menţionată mai sus este disponibilă pe site-ul editurii 3 şi, cu puţin noroc, la automatele de cărţi din staţiile de metrou.

În cazul în care te regăseşti într-unul dintre modelele descrise de Gratch aş aprecia dacă ai lăsa un comentariu sau dacă mi-ai trimite un mesaj pe adresa din profilul blogger. Un schimb de experienţă poate fi util, cred... :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu