marți, 10 iunie 2014

Primarul Trenuleţ (2)



Zilele trecute am ajuns din nou prin IOR. Eram curios să văd în ce stadiu se află proiectul Trenuleţul prezentat aici.

Din fericire, planul nu s-a dovedit totalmente dezastruos. Am văzut că acele construcţii- gări au fost distruse, rămânând doar platforma betonată pe care s-a înfipt un stâlp care are în vârf numele gării şi programul de funcţionare al trenuleţului (luni- vineri, în două intervale de câte o oră pe care nu le-am reţinut exact) iar la baza stâlpului s-a aşezat o bancă.

Chiar în condiţiile acestea, tot consider că sunt elemente criticabile în proiect.

-doar 10 ore de funcţionare pe săptămână sugerează că parcul rămâne totuşi al alergătorilor, pietonilor şi bicicliştilor

-aceleaşi 10 ore de funcţionare săptămânal sugerează şi o rentabilitate scăzută, poate chiar inexistentă, a obiectivului cu care se laudă Negoiţă, motiv pentru care acest proiect cred că face pagubă primăriei

-gările înlocuite cu băncuţe arată o mai bună gestionare a spaţiului dar tot spaţiu verde înlocuit cu beton înseamnă

-deşi parcul poate să fie mai slab populat în timpul programului de funcţionare al trenuleţului, tot mă întreb cât de deranjaţi vor fi cei care se plimbă prin parc de animalul pe roţi care o să le ofere permanent senzaţia că riscă să fie călcaţi

Şi dacă tot vorbesc de primarul de la 3, îmi amintesc şi de panoul de afişaj montat pe 1 mai 2014 în zona staţiei de metrou Costin Georgian. Ei bine, ieri am văzut că acel panou funcţionează, în sensul că afişează ceva. N-am înteles ce pentru că imaginea este extrem de slabă calitativ. În plus, eram mai preocupat să nu mă împiedic de stâlp decât să mă uit la imaginile de pe ecran. Rar am văzut un element de mobilier urban mai prost amplasat...

Nu uit nici seria "m-am împiedicat de Negoiţă" aşa că sunt din nou critic la adresa scheletelor metalice triunghiulare amplasate pe un trotuar din aceiaşi zonă Costin Georgian. Primul a apărut în timpul campaniei electorale pentru alegerile locale în urma cărora Robert Negoiţă a ajuns primar. Peste ani, scheletul a ajuns să prezinte diverse mesaje publicitare. Câţiva ani mai târziu, inaugurat tot cu mesaje electorale (în campania pentru europarlamentarele din primăvara 2014), al doilea schelet amplasat pe aceiaşi palmă de trotuar îşi continuă existenţa tot prin publicitate. Culmea, îşi fac acolo reclamă, umăr la umăr, doi dezvoltatori imobiliari...

Şi eu care, cu naivitate, mă gândeam că măcar după campania electorală acel schelet care aproape blochează trotuarul va fi demolat, gândindu-mă la o aplicare în stil românesc a articolului 40 din legea 33/2007. Începe să mă pasioneze legea asta aşa că citez din articolul 40:

(2) Locurile speciale pentru afişaj trebuie să fie stabilite în locuri publice frecventate de cetăţeni, astfel încât participanţii la alegeri să le poată folosi fără stânjenirea circulaţiei pe drumurile publice şi a celorlalte activităţi din localităţile respective.

(4) Este interzisă utilizarea de către partidul politic, alianţa politică, alianţa electorală, organizaţia cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale care participă la alegeri ori candidatul independent a locurilor speciale pentru afişaj electoral astfel încât să împiedice folosirea acestora de către un alt/o altă partid politic, alianţă politică, alianţă electorală, organizaţie a cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale care participă la alegeri ori de către un alt candidat independent.

(5) Afişajul electoral este permis în alte locuri decât cele stabilite potrivit alin. (2) numai cu acordul scris al proprietarilor sau, după caz, al deţinătorilor şi numai cu luarea măsurilor impuse de legislaţia în vigoare pentru asigurarea siguranţei cetăţenilor.

(13) Consiliile locale pot aproba instalarea pe domeniul public de către candidaţi, partidele politice, alianţele politice şi alianţele electorale a unor amenajări provizorii în scopul distribuirii de materiale de propagandă electorală, dacă prin amplasarea lor NU se instituie restricţii de circulaţie rutieră sau pietonală.

Urmează comentariile şi nelămuririle mele cu privire la modul în care se aplică legea 33 la nivelul Primăriei Sector 3:

-scheletul metalic de pe care Robert Negoiţă ne îndemna să votăm PSD nu respecta condiţiile impuse de alin. (2) pentru că stânjenea circulaţia pietonilor

-nu era respectat nici alin. (4) pentru că, pe un uriaş afiş electoral exclusiv PSD, era imposibil pentru competitori să-şi pună propriile afişe care să respecte dimensiunile din alin. (6) dat fiind că, prin comparaţie, erau practic invizibile

-cumva la limită era încălcat şi alin (5) pentru că era pusă în pericol siguranţa pietonului care, surprins de apariţia construcţiei peste noapte, se putea lovi sau, cum a fost cazul meu după campania pentru locale, se putea împiedica de baza construcţiei

-cortul electoral al PSD amplasat lângă intrarea în staţia de metrou Costin Georgian încurca circulaţia pietonilor, blocând peste jumătate din lăţimea trotuarului; în plus, nici nu fusese demolat la câteva zile după terminarea campaniei electorale şi chiar după ziua alegerilor; să fie acesta atentat la alin. (13)?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu