luni, 1 septembrie 2014

Acum un an, pentru Roşia Montană



Duminică 1 septembrie 2013 se anunţa mare protest împotriva planului lui Victor Ponta (prim ministru) de a distruge Roşia Montană folosindu-se în acest sens de RMGC. Mai erau atunci criticaţi Daniel Barbu (ministru la Cultură), Rovana Plumb (ministru la Mediu), Dan Şova (ministru Mari Proiecte), toţi iniţiatori ai legii prin care RMGC ar fi primit puteri depline asupra zonei Roşia Montană. În anul trecut de atunci au părăsit respectiva funcţie Barbu şi Plumb, Şova şi Ponta rămânând în continuare în posturi din care intenţionează să distrugă, definitiv şi iremediabil, puţinul care a rămas nedistrus până acum în România.

Am fost atunci la protest, am revenit aproape săptămânal în piaţă până în momentul în care am fost abordat de Jandarmerie. De atunci, din simţ de conservare, nu din convingere, am rămas acasă la din ce în ce mai puţinele proteste ecologiste care au urmat.

A fost o perioadă în care mă caracteriza un oarecare entuziasm, în care socializam mai bine ca niciodată, în care aveam suficientă energie încât să tai în marş oraşul în două, alături de zecile de mii de ecologişti cărora mă alăturam. A fost perioada în care un comunist a încercat să mă intimideze după ce m-a văzut pe Blănari, lângă maşina lui Barbu, filmat de o televiziune. A fost perioada în care alţi oameni au considerat normal că am protestat şi cu acea ocazie la adresa lui Barbu. În acelaşi timp, a fost o perioadă în care am conştientizat la modul destul de dureros faptul că, în afara orelor de proteste, în jurul meu am, la serviciu sau pe stradă, 99,99 % comunişti.

Acum sunt în mică măsură informat despre ce se mai întâmplă la Roşia Montană. Dacă anul trecut eram entuziasmat, anul acesta 1 septembrie mă găseşte lipsit de speranţă, descurajat, frustrat, obosit, cu un picior în depresie.

Mi-a amintit de momentul 1 septembrie 2013 (şi de protestele următoare despre care am tot postat zilele acelea pe Facebook) văzând dimineaţă, în metrou, o tânără mai degrabă elegantă decât frumoasă, cu insigna Salvaţi Roşia Montană pe geantă.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu