marți, 5 mai 2015

Ursul din Malul Ursului



Am citit întâmplător, pe burtiera unui canal de ştiri, de omul atacat de urs în apropiere de Predeal, duminică 3 mai 2015.

Interesat fiind să aflu cât mai multe detalii, am luat la rând articolele apărute prin presă.

După părerea mea, cel mai complet este acesta. Aici se mai adaugă un detaliu important, locul accidentului.

Pentru cei care cunosc cât de cât locurile, precizez că, din cele înţelese de mine, accidentul s-a produs în partea de jos a Culmii Malul Ursului, culmea cea mai scurtă dintre Vf. Clăbucetul Taurului (în apropierea cabanei Gârbova) şi DN 1, având direcţie aproximativă est- vest, fără potecă în lungul ei (spun asta orientându-mă după o hartă turistică clasică a Bucegilor, cea portocalie, tipărită acum vreo 30 de ani). Nu exclud nici varianta în care accidentul s-a petrecut în apropierea Str. Malul Ursului, aflată la o oarecare distanţă, spre nord, în partea inferioară a Piciorului Olăresei (conform aceleiaşi hărţi).

Părerile mele legate de caz:

În primul rând este regretabil faptul că un om a avut de suferit.

Mă bucur că accidentatul a fost suficient de puternic încât să poată anunţa că are probleme, fiind astfel salvat.

Deşi, în general, nu am nimic împotriva urşilor, cred totuşi că în zonele extrem de circulate populaţia de urşi a devenit problematică (asta, desigur, şi cu contribuţia oamenilor care, spre exemplu, aleg să-i hrănească expunându-se unor riscuri nu tocmai mici).

Dacă e adevărată informaţia legată de prezenţa câinelui accidentatului, sunt de părere că acesta a contribuit decisiv la declanşarea atacului.

Cândva, puţin sub Cota 1400 (o altă zonă intens frecventată atât de turişti cât şi de urşi), am văzut cum procedează câinii când identifică un urs în apropiere: îl hărţuiesc suficient de rău încât jivina să nu observe imediat omul. Hărţuit fiind de câini, ursul văzut de mine a făcut un salt imens exact pe direcţia mea, făcându-mă să îngheţ de frică până în secunda următoare când, extrem de precis şi rapid, ursul şi-a schimbat direcţia de deplasare cu 90 de grade. Eu am fost norocos, accidentatul de duminică a fost mai puţin norocos...



Îţi doresc refacere grabnică, maratonistule Florin Jitaru!

Poate voi avea ocazia să-ţi strâng mâna cu ocazia unei competiţii...


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu