vineri, 28 mai 2010

Biciclete...

Serile trecute am avut o surpriză interesantă în metrou, am văzut pe peron o bicicletă. Amintindu-mi că e aproape termenul la care Metrorex anunţase că va face publice rezultatele consultării pe tema bicicletelor m-am gândit că proiectul a fost adoptat în cea mai fericită formă a lui. M-am bucurat sesizând că nimeni nu privea ciudat spre bicicletă, nici agenţii de pază din staţia în care biciclistul a coborât (absolut întâmplător acolo am coborât şi eu în acea seară) nu au avut nimic de comentat. Mi-am spus că grupurile de ciclişti care au popularizat consultarea organizată de Metrorex au reuşit să fie convingătoare.

Totuşi, parcă în ciuda celor văzute, m-am gândit să aflu dacă treaba e oficială sau nu. Ei bine, cu argumente pe care, într-o oarecare măsură, le înţeleg, Metrorex a fost de acord doar cu o parte dintre sugestiile primite de la biciclişti. Poziţia oficială se găseşte aici.

Oricum, merită apreciată deschiderea spre dialog a factorilor de decizie din Metrorex şi flexibilitatea de care dau dovadă factorii de execuţie.

Părerea mea este că, dacă ai nevoie să urci cu bicicleta în metrou (oboseală, defectarea bicicletei sau alt motiv serios), o poţi face în perioadele zilei în care staţiile şi trenurile nu sunt excesiv de aglomerate. Când e aglomeraţie recomand puţină răbdare din partea biciclistului până când aglomeraţia se diminuează astfel încât atât cei fără bicicletă cât şi cel cu bicicletă să-şi poată găsi locul în tren.

Deşi decizia oficială putea fi mai favorabilă bicicliştilor, sunt de părere că, pe moment, decizia este satisfăcătoare urmând ca cele două părţi (Metrorex şi grupurile de biciclişti) să analizeze în continuare forma în care şi alte propuneri venite din partea celor care obişnuiesc să pedaleze prin oraş pot fi transformate în decizie oficială.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu