luni, 23 august 2010

Despre PC, cu furie...

Aseară am fost destul de furios când mi s-a reconfirmat că am de reinstalat Windows-ul. Dat fiind că reinstalasem de curând, pe 4 aprilie, iar problemele în urma cărora am ajuns la ideea reinstalării au apărut pe 12 august în urma, cred eu, a unei erori de utilizator (nu a mea, nu că aş fi eu utilizatorul perfect dar se pare că sunt totuşi suficient de atent şi de instruit), consider că furia era în mare parte îndreptăţită. Există şi o soluţie pentru a evita pe viitor astfel de probleme cu utilizarea neatentă, chiar sinucigaşă dar, pe lângă disconfortul meu în acea situaţie se adaugă şi dificultatea cu care aş putea impune soluţia.

Bănuiala mea pleacă spre un website cu conţinut periculos, aseară am vrut să verific pe ce se navigase pe 12 august dar, nu ştiu dacă din întâmplare sau intenţionat, fusese şters istoricul. Mi se părea util să îi spun utilizatorului neatent că, după părerea mea, site-ul x sau z este preferabil să nu mai fie vizitat pentru că eu îl suspectez că ar avea conţinut periculos. Totuşi, probabil şi cu o astfel de demonstraţie, tot un răspuns genial aş fi primit. Auzi vorbă!

Dacă se strică la fel de uşor Windows-ul şi data viitoare vând calculatorul pentru că mai mult îmi fac nervi cu el...

Nu ar recunoaşte în ruptul capului că a fost prost şi a intrat unde nu trebuia... Trist, atât pentru el (pentru că eu sunt de părere că ai de pierdut în viaţă dacă nu-ţi recunoşti niciodată greşeala) cât şi pentru mine (care capăt de muncă pe când dumnealui umblă prin munţi).

Din toată povestea asta rezultă că sunt nevoit să pierd nişte ore pentru a repara din nou, ca şi data trecută, greşeala altcuiva. Nu critic omul care greşeşte, critic în schimb omul care refuză să înveţe din greşeli. Ei bine, cu un astfel de utilizator se pare că interacţionez... Data trecută calculatorul a funcţionat cât de cât decent (cel puţin din punctul meu de vedere) vreo 2 ani. Acum a fost distrus după nici 5 luni. Oare data viitoare va fi distrus în mai puţin timp???

Şi când te gândeşti că mie îmi venea să intru în pământ de ruşine când picasem în capcana acelor troieni pe care eu i-am băgat în calculator, eu i-am scos (recunosc, cu suportul teoretic al unei amice pricepute)... Povestea troianului meu aici, aici, aici. Ar mai fi trebuit o postare la început de iunie dar fie nu am găsit-o, fie nu am mai scris şi despre momentul în care, la o lună de când îl contactasem, virusul reapăruse în calculator şi, mergând din nou la devirusare.com, fiind mai atent, am reuşit să-l scot definitiv.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu